Abstract
The study aims to identify the dimensions of service quality in improving the Brand image in sports clubs - in the Sultanate of Oman, and the descriptive approach was used in the survey method. The study sample was randomly selected from Club boards of directors, club managers, players, coaches, clubgoers, and escorts, and their number was (39). The study recommends focusing on developing appropriate strategies that help improve the brand image of sports clubs among members and beneficiaries.
Keywords
Service quality; Brand Image; Sports clubs; Beneficiary Satisfaction
Recommended Citation
Gaafar, Amain and Al Yaaribi, Ali
(2025)
"The role of service quality in enhancing the brand image of sports clubs in the Sultanate of Oman,"
Journal of Arts and Social Sciences: Vol. 16
:
Iss.
2
, Article 8.
Available at:
https://doi.org/10.53542/2522-2279.1430
عنوان البحث
دور جودة الخدمة في تعزيز الصورة الذهنية للأندية الرياضية: دارسة ميدانية من وجهة نظرالمستفيدين
المستخلص
يهدف البحث إلى التعرف على دور جودة الخدمة في تحسين الصورة الذهنية للأندية الرياضية بسلطنة عمان، وتماستخدام المنهج الوصفي بالأسلوب المسحي، تم إج ا رء الد ا رسة الاستطلاعية بهدف حساب المعاملات العلمية للاستبيانعلى عينة عشوائية عددها ( 15 ) مفحوصا من مجتمع الد ا رسة وخارج عينة الد ا رسة الأساسية، تم اختيار عينة الد ا رسةبالطريقة العشوائية الطبقية من أعضاء مجالس الإدارة، ومديري الأندية، واللاعبين، والمدربين، ومرتادي الأندية، والم ا رفقينوبلغ عددهم ( 39 )، وتوصي الد ا رسة بضرورة التركيز على وضع الاست ا رتيجيات المناسبة التي تساعد على تحسين الص ورةالذهنية للأندية الرياضية لدى الأعضاء والمستفيدين من خدمات تلك الأندية، وتوفير الأندية للأجهزة والأدوات الرياضيةالحديثة التي تساهم في جذب المستفيدين لها
الكلمات المفتاحية
جودة الخدمة؛ الصورة الذهنية؛ الأندية الرياضية؛ رضا المستفيدين
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike 4.0 International License.