•  
  •  
 

Abstract

The study aims to identify the dimensions of service quality in improving the Brand image in sports clubs - in the Sultanate of Oman, and the descriptive approach was used in the survey method. The study sample was randomly selected from Club boards of directors, club managers, players, coaches, clubgoers, and escorts, and their number was (39). The study recommends focusing on developing appropriate strategies that help improve the brand image of sports clubs among members and beneficiaries.

Keywords

Service quality; Brand Image; Sports clubs; Beneficiary Satisfaction

عنوان البحث

دور جودة الخدمة في تعزيز الصورة الذهنية للأندية الرياضية: دارسة ميدانية من وجهة نظرالمستفيدين

اسم الباحث

أمين محمود جعفر، على بن سلام اليعرب ي

المستخلص

يهدف البحث إلى التعرف على دور جودة الخدمة في تحسين الصورة الذهنية للأندية الرياضية بسلطنة عمان، وتماستخدام المنهج الوصفي بالأسلوب المسحي، تم إج ا رء الد ا رسة الاستطلاعية بهدف حساب المعاملات العلمية للاستبيانعلى عينة عشوائية عددها ( 15 ) مفحوصا من مجتمع الد ا رسة وخارج عينة الد ا رسة الأساسية، تم اختيار عينة الد ا رسةبالطريقة العشوائية الطبقية من أعضاء مجالس الإدارة، ومديري الأندية، واللاعبين، والمدربين، ومرتادي الأندية، والم ا رفقينوبلغ عددهم ( 39 )، وتوصي الد ا رسة بضرورة التركيز على وضع الاست ا رتيجيات المناسبة التي تساعد على تحسين الص ورةالذهنية للأندية الرياضية لدى الأعضاء والمستفيدين من خدمات تلك الأندية، وتوفير الأندية للأجهزة والأدوات الرياضيةالحديثة التي تساهم في جذب المستفيدين لها

الكلمات المفتاحية

جودة الخدمة؛ الصورة الذهنية؛ الأندية الرياضية؛ رضا المستفيدين

Creative Commons License

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike 4.0 International License.

Share

COinS